• nl
    • fr
  • Introductie
  • Het bedrijf
  • Activiteiten
  • Voorbeelden
  • Troeven
  • Contact
  • nl
  • fr
Isab.be Isab.be Isab.be
menu
  • Introductie
  • Het bedrijf
  • Activiteiten
  • Voorbeelden
  • Troeven
  • Contact

GESCHIEDENIS

1985 - Oprichting ISAB - “International Support and Advice for Bell & Howell”

In de jaren’ 70 is Bell & Howell wereldwijd één van de grote spelers in de 16mm filmmarkt. Begin de jaren ’80, bij het begin van de 'Electronic News Gathering',  brengen Barco, Sony, ... de eerste grootbeeldprojectoren op de markt. Ook Bell & Howell stemt hun productengamma af op deze evolutie. ISAB wordt opgericht als Technisch/Commerciële Support cel om die projectoren te introduceren bij de commerciële en technische diensten van Bell&Howell over gans Europa en de USA.  

 

1988 – stopzetting van de productie door Bell & Howell

De technologie en de markt van de grootbeeldprojectie evolueert razendsnel. Bell&Howell beslist om niet verder in dit segment te investeren en stopt de productie van de projectoren. ISAB bestond als Belgische vennootschap, maar had van de ene op de andere dag geen activiteit meer.

 

1988 – een nieuwe start

De Belgische medeoprichter neemt alle aandelen van ISAB nv over. De focus van technische dienstverlening voor één mondiale klant wordt verlegd naar technische services voor meerdere opdrachtgevers in België. In deze jaren werd de basis gelegd  van de dienstverlening waarin we vandaag nog steeds  sterk zijn:

  • grote volumes interventies, installaties, reparaties en modificaties (IMAC) met een eerder repetitief karakter (en dus specifieke training)

  • projecten die binnen bepaalde tijdspannes afgewerkt moeten zijn.

  • meestal op geografisch verspreide locaties

 

1998 – Oprichting CareWare BVBA

Eind jaren ’90 krijgt  ISAB meer opdrachten om software-installaties uit te voeren bij grote bedrijven en KMO’s.  Heel wat bedrijven en banken automatiseren hun diensten door betalingspakketten en/ of softwarepakketten te installeren.  

Omdat deze software-installaties werkinhoudelijk afweken van de activiteiten die ISAB op dit moment hoofdzakelijk uitvoerde  werd het zusterbedrijf CareWare opgericht.

 

2003 – CareWare wordt terug opgenomen in ISAB

De evolutie binnen de ICT zorgt ervoor dat software-installaties niet langer ‘offline’ dienen te  gebeuren, maar 'online' toegankelijk zijn. Het de-installeren en het her-installeren van bepaalde onderdelen van Windows om een software aan de praat te krijgen valt weg, waardoor de tussenkomst van een engineer niet meer nodig is. CareWare wordt terug opgenomen in ISAB.

 

2008 – Overname van ISASTAGE

Ingegeven door de zoektocht naar een steeds betere en efficiëntere dienstverlening, wordt vastgesteld dat de te installeren hardware meestal vooraf kan worden voorbereid. Hierdoor wordt de tijd on-site bij de gebruiker beperkt, wat de klantervaring en de efficiëntie ten goede komt.

ISASTAGE  is gespecialiseerd in het in-house klaarmaken, het pre-configureren en het personaliseren van allerlei ICT materiaal – in het vakjargon genoemd: STAGING. Hiertoe beschikt ISASTAGE over haar eigen labo en opslagruimten die aan alle hedendaagse vereisten voldoen.

 

2009 : Verhuis ISAB naar nieuwe bedrijfsgebouwen

ISAB verhuist naar de gebouwen bij ISASTAGE. Op deze manier wordt een synergie gevormd tussen de in-house voorbereidende activiteiten van ISASTAGE en de field-activiteiten van ISAB.

De verhuis zorgt ervoor dat ISAB haar diensten kan uitbreiden met warehousing en optimale transport mogelijkheden. Voortaan kan  voor heel wat projecten het te installeren materiaal in groot volume geleverd worden in de gebouwen van ISASTAGE , waarna het wordt voorbereid  in het staginglabo. De ISAB-fieldengineer levert en installeert het ICT-materiaal  vervolgens rechtstreeks  bij de eindgebruiker.

 

2016: Verdere optimalisering van de dienstverlening

ISAB is op vandaag uitgegroeid tot een merkonafhankelijke subcontractor voor technische diensten in de kantoorautomatisatie, informatica en de telecom. Door de jaren heeft ISAB zich verder gespecialiseerd in grootvolume opdrachten en het opvangen van piekperiodes. Ook het beheren van de Break & Fix activiteit van grote machineparken binnen gemaakte SLA-afspraken behoort tot de core business.

MISSIE

ISAB is een merkonafhankelijke subcontractor voor technische diensten in de wereld van de ICT. Met gekwalificeerde technici bieden wij bedrijven oplossingen aan voor tijdelijke opdrachten, meestal geografisch verspreid over gans België.

Met andere woorden ISAB :

  • vangt piekperioden op een flexibele manier op;

  • werkt hóógdringende projecten vóór de deadline af;

  • rolt grote projecten op een georganiseerde manier uit.

ONZE WAARDEN

Om hierin te slagen wil ISAB een flexibel team zijn voor een correct resultaat!

  1. Flexibel/ aanpassingsvermogen: wij zijn bereid ons te organiseren, onze planning bij te sturen en onze werkwijze aan te passen zodat onze opdrachtgever steeds zijn afspraken tegenover zijn klanten kan nakomen.
  2. Correct werken en handelen: wij willen elke opdracht afwerken volgens de vooropgestelde procedures en afspraken.
  3. Resultaatgericht werken: wij treffen steeds de nodige voorbereidingen en ondersteunen onze collega’s zodat voor elke opdracht het beoogde resultaat bereikt wordt.
Isab.be
  • Huttegem 10
    8570 Anzegem
    België
  • +32 (0) 56 61 54 05
  • info@isab.be
    www.isab.be
Sitemap
  • Introductie
  • Het bedrijf
  • Activiteiten
  • Voorbeelden
  • Troeven
  • Contact
Volg ons
  • Share on linkedin   Via LinkedIn
  • © 2021 Isab.be
    Alle rechten voorbehouden.
  • Privacy beleid
  • Ontwerp website door Creatief.be